.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازی خدمات مشاوره بازاریابی در گیلان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی دفتر خدمات مشاوره بازاریابی در این استان خبر داد.


 محمدحسین اصغریان ظهر امروز در جلسه صنعت و معدن استان اظهار داشت: به زودی دفتر خدمات مشاوره بازاریابی (export help desk) در گیلان راه‌اندازی می‌شود.
وی، ایجاد این دفتر را به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات و با هدف حمایت از صادرکنندگان استان عنوان کرد.
این مسئول، پیچیدگی، دانش محوری، افزایش ریسک و رقابت شدید در حفظ سهم بازارهای بین‌المللی را از مهمترین پیامدهای شرایط رقابتی دانست که در نتیجه رشد کسب و کارهای جهانی به ویژه در دهه پایانی قرن بیستم به وجود آمده است.
وی ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی دفاتر مشاوره تجاری و بازاریابی نقش بسزایی در تقویت بنیه علمی و اطلاعاتی بازرگانان و صادرکنندگان دارد.
اصغریان ارائه داده‌ها، اطلاعات و تحلیل‌های به‌روز و دقیق بازاریابی و تجاری از بازارهای داخلی و بین‌المللی برای اتخاذ تصمیمات بهینه و درست توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور و نیز استان را از مهمترین اهداف این دفتر برشمرد.
وی یادآور شد: ارائه مشاوره‌ها و اطلاعات در زمینه موضوعاتی نظیر ترکیب صادراتی و وارداتی کشورهای هدف، نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی، ابزارهای کاهش ریسک تجاری در صادرات کالا از مهمترین خدمات قابل ارائه به فعالان اقتصادی توسط دفتر خدمات مشاوره بازاریابی است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ارائه خدماتی مانند آشنایی با بازارهای بین‌المللی، ثبت‌نام در سایت‌های نمایشگاه‌های مجازی، ارائه اطلاعات تجاری درباره انواع کالاهای صادراتی و بازارهای کشورهای هدف را از دیگر اهداف دفتر مذکور ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعالیت این دفتر شاهد بهبود هرچه بیشتر شرایط فعالیت در حوزه تجارت خارجی استان باشیم.
اصغریان در ادامه به وضعیت صادرات کالای غیر نفتی در گیلان اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال بالغ بر 338 هزار و 576 تن انواع کالاهای غیرنفتی از گیلان به خارج از کشور صادر شد.
وی، این مقدار صادرات را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی با رشد 16 درصدی عنوان کرد و اذعان داشت: در مدت مذکور صادرات کالا حدود 198 میلیون دلار بوده که از این نظر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 44 درصد رشد داشته است.
به گفته این مسئول، عمده محصولات صادر شده شامل محصولات نباتی، محصولات غذایی، محصولات نساجی، صنایع شیمیایی، محصولات پلاستیکی و مواد معدنی بوده که اغلب به کشورهای حوزه قفقاز، عراق، ترکیه و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.
وی درباره صدور کارت بازرگانی بیان کرد: در نیمه نخست امسال 142 فقره کارت بازرگانی برای متقاضیان در گیلان صادر و 213 فقره کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.
اصغریان به پرداخت جوایز صادراتی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بخشی از جوایر صادراتی صادر کنندگان نمونه استان معادل 71 میلیارد ریال پرداخت شده و پیگیری پرداخت بقیه جوایز نیز به صورت جدی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان قرار دارد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.378 seconds.